IRCA QMS LEAD AUDITOR COURSE

30.9.2024 09:00

Messukeskus

Koulutuksen sisältö

QMS Lead Auditor (IRCA) - Laadunhallintajärjestelmän johtava arvioija –koulutuksessa perehdytään organisaation laadunhallintamenettelyiden arviointiin ISO 9000 standardisarjan (ISO 9001) avulla.

Koulutus on IRCA-sertifioitu (International Register of Certificated Auditors) tunnuksella A17929, ja täyttää kansainväliseen IRCA-auditoijapätevyyteen tarvittavan koulutuksen kriteerit. Koulutuksen päätteeksi järjestettävän kokeen hyväksytysti läpäisseet saavat kurssisertifikaatin, joka mahdollistaa IRCA-auditoija -sertifioinnin anomisen CQI-IRCA-organisaatiolta.

Koulutukseen aktiivisesti osallistunut pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan laatujärjestelmän auditoinnin sekä kommunikoimaan tulokset selkeästi asiakkaalle tai toimeksiantajalle. Kurssi koostuu luennoista ja useista käytännön harjoituksista.

Ennen kurssin aloittamista osallistujien odotetaan tutustuneen mm:
• Plan, Do, Check, Act (PDCA) –malli
• Laadunhallinnan ja asiakastyytyväisyyden välinen suhde
• Yleisesti käytetyt laadunhallinnan termit ja määritelmät sekä laadun 7 periaatetta (ISO 9000 mukaan).

Vaikka em. aiheet eivät olisikaan tuttuja, olemme kooneet koulutukseen tulijoille esimateriaalin, jossa aiheisiin tutustutaan ja näin osallistujalle varmistetaan riittävät tiedot osallistua koulutukseen.

Koulutuksen ja siinä käytettävien materiaalien sekä kokeen kieli on suomi. Koulutukseen kuuluu kaksi ennakkotehtävää, jotka osallistujat suorittavat ennen koulutukseen saapumista. Ennakkomateriaaleissa on muutama englanninkielinen aineisto.

Kurssille osallistujien minimimäärä 4 henkilöä. Koulutuksen IRCA-sertifiointi edellyttää osallistumista kaikkina koulutuspäivinä. Koulutuspäivien tarkka ohjelma toimitetaan ennakkomateriaalin yhteydessä, mutta päivien kestot ovat seuraavat:

• Maanantai, klo 8:45-19:00
• Tiistai, klo 9:00-18:15
• Keskiviikko, klo 9:00-18:00
• Torstai, klo 9:00-17:30
• Perjantai, klo 9:00-16:00

Osallistumismaksu sisältää opetuksen ja materiaalien lisäksi jokaisena koulutuspäivänä aamukahvin ja pientä aamupalaa, lounaan ja iltapäiväkahvit.

Valitse haluamasi ilmoittautumisvaihtoehto
Ilmoittautuminen