Vastuullisuuden ja kestävyysraportoinnin perusteet

4.12.2024 09:00

Original Sokos Hotel Presidentti

Tässä yhden päivän koulutuksessa perehdytään siihen, miten pakollisesta kestävyysraportista tehdään hyödyllinen ja vaikuttava johtamisen työkalupakki. Aiheina ovat muun muassa EU:n huolellisuusvelvoite (CS3D), kestävyysraportointidirektiivi (CSRD), eurooppalaiset kestävyysraportointistandardit (ESRS) sekä niiden vaikutukset liiketoimintaan ja riskienhallintaan. Lisäksi käsitellään EU:n pieniin ja keskisuuriin yrityksiin kohdistuvia kestävyysraportointivaatimuksia, jotka tulevat voimaan vuoden 2024 kolmannella neljänneksellä.

Monipuolisen koulutuspäivän aikana käsitellään myös kestävää rahoitusta, taksonomialuokitukseen kuuluvia toimialoja ja EU:n taksonomian mukaista KPI-raportointia. Osallistujat saavat katsauksen kestävyysraportointiin valmistautumisesta, keskeisistä käsitteistä kuten sidosryhmät, kaksoisolennaisuus, arvoketju ja siirtymäsuunnitelmat sekä raportointistandardien keskeisistä vaatimuksista eri osa-alueilla. Lisäksi perehdytään aihekohtaisiin kestävyysstandardeihin, tiedonantovaatimuksiin ja datapisteisiin ympäristö-, sosiaalisten ja hallintotekijöiden osalta.

Päivän päätteeksi käsitellään kestävyysstandardien ja huolellisuusvelvoitteen integroimista johtamisjärjestelmiin, viherpesun välttämistä sekä kestävyysraportoinnin varmentamista ja digitalisaatiota.

Valitse haluamasi ilmoittautumisvaihtoehto
Ilmoittautuminen päättyy